Powered by Blogger.

Wednesday, May 21, 2014

Bawal Aidijuma

Hari ni nak post pasal tudung pulak.Dulu pernah lah kecoh pasal Mawar Fareeda buat rampasan tudung yang ala-ala tudung keluaran Fareeda. Dan ramai yang tak puas hati pasal tindakan Mawar dan pihak pengurusan Fareeda. Antara sebab yang dinyatakan oleh mereka yang tak puas hati sebab harga tudung original terlalu mahal dan bukan mampu milik. Seterusnya apa yang buat orang tabah marah bila keluar kenyataan dari page Fareeda yang mengatakan kalau nak berfesyen perlu ikut kemampuan. Hebat jugak lah kecaman dan kritikan yang pihak fareeda dapat terumanya Puan Mawar.



Aku bukan lah peminat tudung Fareeda. Lagi pulak aku ni bukan yang ikut fesyen sangat. Tapi apa yang Fareeda buat tu ada betulnya sebab dia dah daftar kan patern tudung dia. So dia memang ada hak lah nak rampas semua yang tiruan. Lagi pulak dia mesti lah sakit hati sebab dia yang reka fesyen camtu tiba-tiba senang-senang pulak orang tiru. Cuba kita letakkan diri kita kat tempat dia. Orang berpenat lelah,bersengkang mata semata-mata nak hasil kan sesuatu tapi orang lain hanya perlu copy and paste untuk dapat kan keuntungan. Sama jugak kalau kita stay up..minum bergelas-gelas nescafe semata nak hilangkan rasa mengantuk untuk buat project paper then ada orang hanya perlu ciluk idea kita dan dapat markah tinggi dari kita..apa yang kita rasa? sakit hati kan? hahahahah...



Tapi aku sangat suka berbawal. Aku sekarang suka tudung bawal aidijuma. Harga pun mampu milik dan cantik-cantik. Bawal aidijuma ni senang nak bentuk,kain pun lembut. Kalau beli online biasa harga akan mahal sikit dari pergi sendiri kat concept store. Maklum lah aidijuma ni pun ramai peminat. Every time sale pun kena berebut. Aku pulak takde lah nak pergi berebutkan..hahhahahah..pergi time lunch jer sebab hq aidijuma ni dekat sangat ngan ofis. Cuma bila pergi tu ada yang hot design dah habis.



Tudung bawal ni boleh digayakan ngan bagai cara. Ada gaya simple ada gaya yang fesyen sikit. Kalau yang rajin google or youtube banyak cara nak pakai tudung bawal ni.. Aku suka pakai yang simple jer. Janji senang dan cepat dan tak nampak serabut.



ooh ye..ada sekali masa kat concept store tu terserempak ngan datin juma tapi tak sempat ambil gambar pun. Dia nak balik tapi satu benda yang aku respect kat dia ialah dia lambai kat sume customer dia..hahahaha..aku ngan officemate rasa teruja pulak..hahahahha


Dalam koleksi aku ada byk jugak bawal ni. nanti next post aku upload gambar tudung tu...




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.