Powered by Blogger.

Saturday, March 16, 2013

Don't be sad

Assalamualaikum...

Terlalu banyak rakan-rakan FB yang share gambar pasal kanak-kanak yang kononnya dikasari oleh nurse di sebuah hospital kerajaan. Ya pada pandangan mata aku memang sangat teruk gambar tu dan kalau betul bayi itu diperlakukan macam tu bermakna nurse itu sangat kejam. Tetapi Alhamdulillah , itu semua adalah tidak benar dan hanya sebaran palsu oleh pihak tak bertanggung jawab. Ya Allah, siapa lah yang sanggup buat cerita macam tu? Aku pasti semua yang dapat berita tu sangat-sangat sakit hati dan sedih. Aku? Ya aku antara yang tak sanggup nak tengok..

Sebab apa aku sedih? Sebab aku rindu kan Farish. Anak yang aku kandung dan lahirkan pergi buat selamanya. Bukan aku tak terima takdir cuma tak faham kenapa ada yang sanggup sebarkan cerita paslsu macam tu? tak fikir persaan parents baby tu?

Aku juga ada rakan blog baru. Terima kasih ina haireina sebab sudi jengah blog yang tak seberapa ini. Bila baca blog dia mesti air mata ni mengalir. Teringat kan farish dan dalam masa yang sama sangat kagum dengan ketabahan ibu ini. Terfikir mungkin kalau aku kat tempat dia entah macam mana la agaknya. Tiap kali baca entry dia pasal si kecik yang comel tu akau selalu berdoa agar berikan kesihatan untuk nya. Berdoa semoga anak kecil ini dapat membesar sepertimana insan yang seusia dengannya. Tak sanggup rasanya bila tengok anak kecil ni keluar masuk hospital..Aku juga mengharapkan Allah memberikan kekuatan,kesabaran,ketabahan, kesihatan untuk ibu dan bapa anak ini. Allah tahu apa yang baik untuk hambanya. Terima kasih sekali lagi untuk blogger Dunia Ina Haireina yang sudi follow blog aku ni. 


Aku juga mendoakan agar baby twin sahabat aku ni sihat dan membesar dengan jayanya, To mummy..dont give up. Kekuatan ibu adalah semangat untuk anak2 itu. Aku sentiasa berdoa untuk anak twin tu sebab mama lisa tak sabar nak jumpa mereka. Ya Allah berikan laj kesihatan yang baik untuk anak-anak itu.Harap mummy akan update pasal twin kat blog dia. DIANA ABDUL MOLOK: LIFE 'N EVERYTHING 

To both mummy. .. dont be sad. Jangan sesekali give up. Allah menduga kita sebab Allah tahu kita mampu untuk laluinya. Sentiasa berdoa untuk anak-anak. Dan banyak kan sembang dengan mereka. Insyaallah..mereka memahami naluri ibu mereka.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.