Powered by Blogger.

Tuesday, October 19, 2010

Holiday@Cameron Highland 2010

Last weekend aku n hubby g jalan2 kat cameron highland (CH)..Aku memang dh lama teringin nak pergi sana. Akhir nya tercapai gak niat aku tu. Aku g sana bukan berdua jer tau tp adik and mak aku ikut sekali...kira macam percutian keluarga la kira..hahha....

Kteorg gerak dr kampung aku kat lipis.Orang kata ikut lipis lagi dekat nk kesana,tambahan plak jalan tu jalan yang baru bukak. Setahu aku before this nk kesana kene ikut tapah or simpang pulai jer. So aku pun teruja ar nk ikut jalan yang org ckp dekat tu...korg bayang kan org kampung aku leh g sana tiap2 minggu tu..yela,jln tu takde tol...so rajin ar org nk kesana pun...

Dari lipis kitaorg menghala ke sungai koyan pastu masuk pos betau ( perkampungan orang asli)...dalam pale aku ni dah terbayang camne ar jalan kat pos betau tu. Aku selalu tengok kat tv jalan nya lecak n bukan jalan berturap.Tapi aku nekad jer lah.Janji aku sampai kat cameron...hihihi...Bile dah lalu jalan tue aku menarik nafas lega sbb jalan tu cantik sgt..siap berturap lagi...hihihi...dan seperti biasa ar...mula2 jer aku nyembang lama2 aku diam ar...makna nya aku dah tido la tu..hahhaha..lena gak la aku tido time tau. Sedar2 jer dah sampai Ringlet...hahhah...itu pun sbb hubby aku bukak tingkap dan udara sejuk pun mengejut kan aku dr tidur..hahhha..ada org ckp cameron dah tak sejuk cam dulu tp aku rase sejuk ar tu..maybe rezeki aku kot...ahahahhahak...

Kitaorang dah booking aparment kat tanah rata..lau tak silap nama tempat tu CARNATION PARK ( im not so sure)..Untuk satu malam diaorg charge RM 180. Apartment ni fully furnise...siap ada astro,dapur,3 bilik,peti sejuk and ada lagi ar..mls nk taip sume. Apa yang pasti puas hati ar. Mula2 dpt kunci umah (Tuan umah yang dtg),bukak pintu dah rase sejuk,aku ingat kan diaorg pasang aircorn tp tak sebenarnya.Maybe udara kat situ kot.Aku lagi teruk...nk pijak lantai pun aku takut..hahhah...sejuk sangat. Kitaorg sampai ms tu kul 3 pm lah...so takde pape aktiviti nk buat kitaorg decide mlm br nk g jalan2. Hubby aku lak nk mkn megi (siap bwk sendiri).Aku pun confidend jer masak air guna letrik...yang aku tak leh blah tu air yang ngah mendidih tu pun aku rase tak pns..sungguh aku heran...hahhaha...at last aku masak kat dapur jer..hahhahaha...pas makan mata pun berat n kami pun tido...best woo tido sejuk2 ...rase mls je nk bukak mata..zzzzzzzzzzzzzzzz...

Pas maghrib aktiviti pun bermula...g jalan2 ke brinchang..aku n hubby siap sedia pakai bj sejuk..memang sejuk pun but my sis n my mom relaks jer...tak sejuk kot.aku pun wat tak tahu je ar..so kat brinchang kitaorg g pasar malam...wahhhhh,time ni ar mata aku dok usha2 mcm2 benda...kat situ ada jual sayur,bunga,kaktus,buah2,cenderamata n of course baju2 ar.. so per yang aku beli?teng...teng...

1. Sayur yang pelbagai ( selonggok RM 5)===== Beli beberapa longgok gak ar
2. Kaktus ..(beli tuk sendiri and untuk kasi org)
3. Buah strawberri,limau and jambu...lupalak jagung...(itu kategori buah kn?)...
4. Keychain...buat2 teman2 ku...

Yang adik aku lak..sibuk dok cr topi..nk pakai esok nya...mak lak li beg and baju sejuk kerana tak tahan sejuk...hahahhaha...Masa makan malam tu aku buat pertama kalinya tak order milo ais tp order milo panas...hahhahaha....sejuk nya pasal...pas habis shopping lik umah and time to sleep lak...tido lena tp asyik terjaga jer coz asyik nk ke toilet jerk...hahahahh...

Aduyai...post aku ni pun dah panjang sgt...so nanti jela aku sambung ek...nite...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.