Powered by Blogger.

Monday, July 26, 2010

International Friendly Match

Semalam aku g ikut my hubby tgk bola kat Bukit Jalil..kitaorg sampai kat stadium dlm kul 445 pm camtu dan dah ramai la org kat situ...aku tercari2 gak lah member aku yg aku mintak tolong beli kn tiket...cari dan cari akhirnya jumpa gak kat satu gerai ni..aku mintak tiket aku n hulur la RM 20 kat dia untuk harga 2 tiket tu..tp mbr aku ni sgt baik hati coz bg free jer tiket tu and yg paling best tiket tue harga RM 30/each...terasa bertuah nya badan...hahaha..neway thanks ar kat mbr aku tu...ssh2 jer...hahahha...

Tepat kul 515 pm..game start..biru untuk malaysia and merah tuk korea..stadium tak de la pnh sgt pun..hanya takat boleh tahan lah..tp pd aku bukan jumlah penonton yg penting tp yg lagi penting semangat yg di tunjukan...1 half nmpk la barisan permain negara mengatur serangan demi serangan tp masih lum berjaya gak dpt gol..the 1st half 0-0...

Tiba2 hubby aku tunjuk kat 1 banner yg penyokong malaysia bwk..lau tgk memang mendalam maksudnya...1980,MALAYSIA 2-1 KOREA,2010 KOREA=WORLD CUP,MALAYSIA...???... Aku pun terpikir,ble pemain kita nk jd permain taraf dunia?cam zaman2 kegemilangan Moktar Dahari n the gang dulu? Maybe lum masa kita kot...mana tau esok2 pemain2 negara ni bakal wat kejutan?yg penting kita kne sokong diaorg lah...jgn dok kutuk2 diaorg...nnt ble diaorg down kalah ngan team yg tak ternama,negara kita gak yg malu...btl tak?

Yang best ada 3 org awek duk dpn jarak 5 baris dr aku n hubby...yg best nya 2 dr awek tu pakai jersi korea...emm..pada aku nmpk sgt tak sokong negara sendiri tp tak kisah lah..maybe saja suka2 kot...hubby aku hot plak n ckp lau malaysia gol nk suh awek tu bukak baju...(hubby aku ni patriotik org nya)...aku pun diam jela...dlm hati sj2 ckp lah tue...lbh kurang minit ke 50 kot malaysia dpt gol...time ni memang sume org bangun lah...semua suka n happy coa at last malaysia dpt gak gol...yg paling aku tak sangka hubby aku leh bwk bendera (kitaorg memang bwk bendera)g depan awek 2 org yg pakai bj korea tue...terkejut aku...lama2 aku tgk bdk tue pun dah ttp perkataan korea kat baju diaorg...ni sumer gara2 hubby ku...hahhaha...

Finally malaysia menang 1-0 ngan korea and boleh di banggakan gak lah...maybe advantage kat tempat sendiri kot...ntah lah..akhir nya maju lah sukan untuk negara...hahahhahaha...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.